COMBICI
Horaris:
Estiu (del 15 d’abril al 31 d’ octubre): de 8.00 a 22.00 horas
Hivern (de l’1 de novembre al 14 d’abril): de 08.00 a 20.00 horas
Nº estacions: 10 Estación de autobuses
• Multiusos Fontes do Sar
• Complejo deportivo de Santa Isabel
• Área Central
• Campus Sur (campo de Hockey)
• Campus Norte (residencia universitaria)
• Praza Rodrigo de Padrón
• Avda.Xoán XXIII
• Praza de Vigo
• Pontepedriña (próximamente)
• Complejo deportivo de Santa Isabel
• Área Central
• Campus Sur (campo de Hockey)
• Campus Norte (residencia universitaria)
• Praza Rodrigo de Padrón
• Avda.Xoán XXIII
• Praza de Vigo
• Pontepedriña (próximamente)
Ús: durant una hora
BICING
Horaris:
El servei és operatiu els 365 dies de l'any:
De dilluns a divendres:
El servei funciona tot el dia excepte de 02h a 05h,
horari a partir del qual només es poden retornar bicicletes.
Dissabtes, diumenges i festius: El servei funciona les 24h del dia.
Nº estacions: 420
Ús: 30’ fins a 2h
Un cop exposades les dades objectives d'ambdós serveis de transport públic, observem que tot i partir d'una mateixa base: el lloguer de bicicletes per a tal d'afavorir una mobilitat que fugi del vehicle a motor, les característiques són molt diferents.
El servei de Barcelona es dirigeix a un nombre molt més elevat d'usuaris, amb un perfil de trajecte més curt, mentre que en el cas de Santiago, les estacions se situen a punts estratègics, (nodes) i els trajectes són més llargs i el nombre d'estacions és limitat. Aquest fet queda totalment reflectit en els mapes a la mateixa escala, on observem com en una mateixa superfície, la densitat d'estacions a Barcelona és molt superior que a Santiago de Compostel·la.
També cal afegir que el factor del clima també és molt important, les intenses pluges i el fred que es registren a la ciutat gallega ha portat a l'ajuntament a tancar el servei ja des de la tardor (13 de novembre), també raonen al tancament per motius de seguretat, degut a la reducció d'hores de llum durant el període de tardor-hivern.
Observem com un mateix servei es pot adaptar a les necessitats i particularitats de cada ciutat.